Μαγεία & Μύηση στην Σύγχρονη Ψηφιακή Εποχή

29/01/12 by

Το κείμενο που ακολουθεί αποτελεί την ομιλία μου στην ημερίδα MetaCon που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια εορτασμού των 10 χρόνων δράσης της Ελληνικής Κοινότητας του Μεταφυσικού, στις 28 Ιανουαρίου 2012 στην Αθήνα.

Στις αρχές του περασμένου αιώνα, οι Θεοσοφιστές μίλησαν για την ύπαρξη των Ακασικών Αρχείων, για ένα είδος υπερβατικής βιβλιοθήκης δηλαδή όπου οι μύστες και οι μυστικιστές έχουν πρόσβαση σε κάθε μορφή πληροφορίας από τους κόσμους όλων των διαστάσεων.
Το 1975 θα κυκλοφορήσει το μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας της ψυχολόγου Thea Alexander, με τίτλο 2150 μ.Χ. όπου ο πρωταγωνιστής του βιβλίου, ταξιδεύει από την δεκαετία του 1970 στην μελλοντική κοινωνία του 2150 μέσω αστρικών ονείρων. Στην φουτουριστική αυτή κοινωνία, οι macro-άνθρωποι έχουν αναπτύξει τεχνολογία που τους επιτρέπει, μέσω υπολογιστών να έρχονται σε επαφή με τα Ακασικά Αρχεία, και μ’ αυτό τον τρόπο, να ενθυμούνται τις προηγούμενες ζωές τους, όπως και να λαμβάνουν κάθε άλλη μορφή πληροφορίας.
Σήμερα, εν έτη 2012, βρισκόμαστε κάπου ανάμεσα σ’ αυτούς τους δυο κόσμους, καθώς το internet ή Web 2.0 όπως οι ποιοι ειδικοί προτιμούν να αποκαλούν πλέον τον Παγκόσμιο Ιστό, μοιάζει να αποτελεί ένα είδος ψηφιακού Ακασικού Πεδίου όπου απολαμβάνουμε ανά πάσα στιγμή, την πρόσβαση σε καινούργιες πληροφορίες και νέες μορφές σκέψης, ενώ ταυτόχρονα καταθέτουμε σημαντικό μερίδιο από τα προσωπικά μας βιώματα στην κυβερνοσφαίρα του world wide web.
Πέρα όμως από την ενημέρωση και την ψυχαγωγία, η είσοδος του internet στις ζωές μας φαίνεται να επηρεάζει και την σχέση μας με το μεταφυσικό…

Η Θετική Επίδραση της Ελεύθερης Επικοινωνίας
Σε πρώτο επίπεδο, η σχέση αυτή διαγράφετε θετική καθώς στο διαδίκτυο βρήκαν χιλιάδες άνθρωποι χώρο έκφρασης και ενημέρωσης ανεξάρτητα τους γεωγραφικούς και πολιτισμικούς περιορισμούς.
Τα παραδείγματα είναι κυριολεκτικά αναρίθμητα:
– forum όπως το Lashtal και το Alchemy Discussion
– προσωπικά blog όπως το Invocatio και το Heterodoxology
– ηλεκτρονικά περιοδικά και εκδοτικοί οίκοι όπως το Journal of the Western Mystery Tradition και το Ιxaxaar
– e-shops με ειδική θεματική αλλά και εξειδικευμένα group στο Facebook όπως το The Mystic Corner και το Μέρκαμπα.
Το μεγαλύτερο όφελος που πρόσφερε το διαδίκτυο στον Εσωτερισμό, είναι το γεγονός πως επέτρεψε την ελεύθερη διάδοση των ιδεών διευκολύνοντας έτσι την διεύρυνση των απόψεων.
Θα τολμούσα να συγκρίνω τον καθοριστικό ρόλο που παίζει το internet στην επικοινωνία περί απόκρυφων θεμάτων, με την επανάσταση που έφερε η τυπογραφία τον 15ο αιώνα. Με την διαφορά, πως όλα πια γίνονται σε πλανητικό επίπεδο, άμεσα και εύκολα.
Μάλιστα, μια από τις πιο ενδιαφέρουσες εξελίξεις του… «πνευματικού» internet, είναι η συγκρότηση σχολών όπου διδάσκεται ο εσωτερισμός και η μαγεία -σε πρακτικό αλλά και ακαδημαϊκό επίπεδο- δίχως οι τάξεις και τα μαθήματα να πραγματοποιούνται σε κάποιο φυσικό τόπο, αλλά εικονικά!
Κάπως έτσι είναι το Arcanorium College του χαοτικιστή Peter Carroll, και φυσικά η ελληνική Ακαδημία Phoenix Rising της καθηγήτριας Sasha Chaitow.
Αποτελεί όμως το internet ένα πραγματικό εκκολαπτήριο νέων μάγων ή η εικονικότητα του ψηφιακού κόσμου αλλοιώνει επικίνδυνα τα θεμελιώδη στοιχεία των εσωτερικών μυστηρίων;

«Δεν Είμαι Αυτό που Δείχνω
Εκ πρώτης όψεως η απάντηση είναι θετική στο πρώτο ερώτημα: το internet φαίνεται πως έχει βοηθήσει σημαντικά στην αύξηση του αριθμού των ατόμων που ενδιαφέρονται για την Μαγεία ή που ασχολούνται ενεργά με αυτή. Βέβαια, την ευθύνη δεν έχει αποκλειστικά το διαδίκτυο αλλά ολόκληρη η βιομηχανία ψυχαγωγίας -εκδοτική και κινηματογραφική- που έχει επενδύσει σημαντικά τα τελευταία χρόνια στο fantasy ως μια μορφή escapism.
Υπάρχει όμως απόσταση ανάμεσα στο Ενδιαφέρομαι και στο Μελετώ, όπως επίσης ουσιώδης διαφορά μεταξύ του Ψάχνομαι και στο Εργάζομαι.
Μπορεί δηλαδή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook και το Google+ να συναντούμε περισσότερους μάγους σήμερα από όσους είχε ποτέ ολόκληρη η ανθρώπινη ιστορία, αυτό όμως δεν σημαίνει πως τα προσεγμένα profiles τους αντιστοιχούν σε άτομα που εφαρμόζουν τις αρχές που προβάλουν!
Παρόλ’ αυτά, η ευκαιρία ενημέρωσης που προσφέρει το internet σήμερα είναι εξαιρετικά μεγάλη – δεν είναι τυχαίο άλλωστε που σχεδόν όλες οι εσωτερικές σχολές, Στοές, Τάγματα και φιλοσοφικές οργανώσεις διαθέτουν τουλάχιστον ένα ιστοχώρο για την επικοινωνία μεταξύ των μελών τους, όπως και για την ορθότερη κατατόπιση του κοινού στα θέματα που πρεσβεύουν.

Σχετικά με τις Εικονικές Στοές
Ένα ακόμη ενδιαφέρον φαινόμενο της ψηφιακής εποχής είναι οι Εικονικές Στοές – οργανώσεις δηλαδή που υφίστανται μονάχα ηλεκτρονικά, χωρίς να υπάρχει γεωγραφικός χώρος συγκέντρωσης, και τελετουργίες που να απαιτούν την φυσική παρουσία των μελών.
Τα δρώμενα, αν και όποτε αυτά συμβαίνουν, αποτελούν ιδιωτική υπόθεση, που διακόπτετε σπάνια από συναθροίσεις μέσω Skype ή άλλης μορφής συντονισμένης επαφής σε κάποιο εικονικό ή αστρικό ναό που οργανώνετε μέσω e-mails.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα μιας virtual σέκτας είναι το Εσωτερικό Τάγμα του Ντάγκον, το οποίο αν και υφίσταται ως μυητική αδελφότητα από το 1981 ουσιαστικά δεν διαθέτει (και ούτε επιδιώκει να αποκτήσει) κανένα φυσικό χώρο εργασίας.
Συχνά ανάλογες ομάδες, αντιμετωπίζονται ως ανούσιοι ερασιτεχνισμοί, προσωπικά όμως θα τους κατέτασσα σ’ αυτό που ο Robert Anton Wilson αποκάλεσε κάποτε ως Neophilic Irreligions, θέλοντας να περιγράψει με τον όρο αυτό, τα σύγχρονα θρησκευτικά κινήματα που αγνοώντας τις παραδόσεις, εργάζονται ενεργά για την σύνθεση ενός νέου μοντέλου πεποιθήσεων.
Μπορεί λοιπόν σήμερα να μην κατανοούμε τον αντικομφορμιστικό τρόπο σκέψης και δράσης αυτών των ομάδων, συχνά όμως καινούργιες μορφές τάξης προκύπτουν μέσα από αυτές τις προσπάθειες.

Προέκυψαν Καινούργιες Μορφές Μαγικής Κοσμοθέασης;
Και στο σημείο αυτό, φτάνουμε στο δεύτερο μέρος του αρχικού μας ερωτήματος: Μπορεί δηλαδή το internet να μας επηρεάσει σε τέτοιο βαθμό ώστε να αλλάξει η σχέση μας με την μεταφυσική;
Πιστεύω πως είναι αρκετά νωρίς ακόμη για να διακρίνουμε τις όποιες πραγματικές αλλαγές μπορεί να έχει φέρει η τεχνολογία της πληροφορίας στον Εσωτερισμό – αν θέλουμε τουλάχιστον να μιλάμε για ριζικές επιδράσεις. Δεν είναι όμως λίγοι αυτοί που υπερασπίζονται την ιδέα πως μέσου της ψηφιακής αλληλοεπίδρασης θα ανατείλει μια εντελώς καινούργια μορφή μαγικής κοσμοθέασης.
Δείτε για παράδειγμα το πρόσφατο θρησκευτικό (;) κίνημα της Αποστολικής Εκκλησίας του Κοπιμισμού (Kopimism) του Σουηδού Isak Gerson που ορίζει την πληροφορία ως το μέγιστο αγαθό και την εμπόδιση της ελεύθερης διακίνησης της, ως την ύστατη αμαρτία απέναντι στην ανάπτυξη του ανθρώπου!
Ίσως πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα όμως να αποτελεί ο Συγχρομυστικισμός (synchromysticism), όρος που διατύπωσε ο blogger Jake Kotze το 2006 θέλοντας να περιγράψει την «τέχνη της συνειδητοποίησης συμπτώσεων γεμάτες νόημα και με εσωτερικό χαρακτήρα στον φαινομενικά κοινότυπο κόσμο της πληροφορίας».
Ο Συγχρομυστικισμός είναι η εφαρμογή των αρχών της συγχρονικότητας του Ελβετού ψυχαναλυτή Καρλ Γιούνγκ στην ψηφιακή πραγματικότητα όπου όλα συνδέονται και μπορούν να συνδεθούν με τα πάντα διαγράφοντας μοτίβα υψηλών νοημάτων. Ως κίνημα βρίσκεται ακόμη σε πρώιμα στάδια ανάπτυξης ενώ αδυνατεί να απαντήσει για το αν η infoέκσταση στην οποία οδηγείται ο κυβερνοναύτης, τον φέρνει σε επαφή με ένα υπερβατικό πεδίο υπερνοημάτων ή τον οδηγεί σε μια εναλλακτική κατάσταση συνειδητότητας του υλικού μας κόσμου!
Ανεξάρτητα πάντως από τα όσα ισχυρίζονται οι ηλεκτρικοί Σαμάνοι και οι technoγκουρού, αυτό που σίγουρα μπορεί να αλλάξει δεν είναι τόσο η διαμόρφωση ενός νέου εμπειρικού μοντέλου μέσα από την ανθρώπινη αλληλοεπίδραση με το internet, όσο η εικόνα που έχουμε για την Μαγεία καθέ αυτή.
Τι θέλω να πω με αυτό; Προσέξτε…

(1) Με το Internet Όλα Μοιάζουν Προσβάσιμα
Αν διαβάσουμε κλασσικά έργα, όπως το γριμοριακό Βιβλίο του Αμπραμέλιν ή το ροδοσταυρικό Fama Fraternitatis αλλά και αν μελετήσουμε την ίδια την ζωή των μεγάλων διδασκάλων όπως του Γεώργιου Γκουρτζίεφ και του Άλιστερ Κρόουλυ, θα δούμε πως για την αναζήτηση της γνώσης το άτομο έπρεπε να πραγματοποιήσει ένα μεγάλο πολυετές ταξίδι σε μακρινούς τόπους, βιβλιοθήκες και ιερά, να μαθητεύσει κοντά σε διαφορετικούς δασκάλους και να ασκηθεί σε αντίξοες συνθήκες μέχρι ωσότου επιτύχει το πολυπόθητο Μέγα Έργο.
Σήμερα, η ευκολία που παρέχει το search engine ανάμεσα σε εκατομμύρια ηλεκτρονικές σελίδες, απογυμνώνει την όλη διαδικασία από την συμβολική και πρακτική της αξία.
Το (εξωτερικό) ταξίδι της αναζήτησης μέσα στον λαβύρινθο της ζωής, αντιπροσωπεύει την εσωτερική πορεία στον λαβύρινθο του εαυτού, ανάμεσα στις συμπληγάδες των αυτοπεριορισμών μας και τους μινώταυρους των απωθημένων μας.
Η σφυρηλάτηση της προσωπικότητας μέσα από απτές δοκιμασίες και τον απαραίτητο χρόνο που χρειάζεται για να μπορέσει να ωριμάσει μια οποιαδήποτε φιλοσοφική ιδέα, τείνει να αντικατασταθεί από την ταχύτητα της Google.
Έτσι, η Αναζήτηση γίνεται Εύρεση, και η Εμπειρία αντικαθιστάτε από Οφθαμόλουτρο Πληροφοριών. Σήμερα πλέον δεν έχει σημασία αν μετέχεις την γνώση, αλλά πόσα GB υλικού έχεις συσσωρεύσει στην μνήμη του υπολογιστή σου.
Το πρώτο και μεγαλύτερο λοιπόν πρόβλημα που έφερε η χρήση του διαδικτύου στο occultism, είναι η αίσθηση πως τα μυστικά της Μαγείας μπορούν να αποκαλυφθούν άμεσα και εύκολα – δίχως κόπο, δίχως μυήσεις, δίχως εσωτερική άσκηση.
Και κάπου εδώ εύλογα θα ρωτήσετε: γιατί η Μαγεία θα πρέπει να καλύπτετε από πέπλα σιωπής; Γιατί αυτοί που ξέρουν προτιμούν να κρατούνε την γνώση και την Τέχνη μυστική; Έχουν να κρύψουν κάτι;

(2) Η Ηλεκτρονική Πειρατεία Σκοτώνει το Όφελος των Μυστικών
Η απάντηση στο τελευταίο ερώτημα είναι σαφώς αρνητική – τουλάχιστον υπό την έννοια πως οι μάγοι και οι μάγισσες κατέχουν ένα μυστικό που είναι βλάσφημο στα μάτια του Θεού και της κοινωνίας.
Εξαιτίας λοιπόν αυτής της παρεξήγησης, χιλιάδες συνωμοσιολόγοι ανά τον κόσμο εντοπίζουν παντού κακόβουλα συναρχικά παρασκήνια με σατανιστικές προεκτάσεις, όταν στην πραγματικότητα, διαστρεβλώνουν (και εννίοτε κατασκευάζουν ex nihilo) το κάθε τι.
Θέλοντας λοιπόν οι άνθρωποι των εσωτερικών σχολών να εργαστούν ανενόχλητοι, και μακριά από παρεξηγήσεις, προτίμησαν να κρατήσουν το έργο τους κρυφό. Είναι όμως αυτός ο μόνος λόγος; Ασφαλώς όχι – βλέπετε, η ύπαρξη μυστικών εξασφαλίζει στον δόκιμο το μυητικό σοκ που σκοπό έχει να τον αφυπνίσει. Έτσι, αν από πριν γνωρίζει κάθε λεπτομέρεια της ιεροπραξίας (γιατί τα έχει διαβάσει σε κάποιο πειρατικό αρχείο για παράδειγμα), τότε τα πάντα συμβαίνουν εκ του ασφαλούς ενώ η τελετή απευθύνετε αποκλειστικά στο εγκεφαλικό μέρος και όχι στο ψυχικό, ενεργειακό και σωματικό σύνολο του ατόμου.
Πόσοι λοιπόν σήμερα δεν έχουν τα τυπικά μύησης και τις εσωτερικές διδασκαλίες των μεγάλων ταγμάτων σε PDF; Βέβαια, η κατοχή δεν αντικαθιστά το βίωμα, ούτε η ανάγνωση την εμπειρία του δρώμενου. Παρό’ λαυτά όμως, η ανεξέλικτη πειρατική κυκλοφορία εσωτερικού υλικού αλλοιώνει την εικόνα που έχουμε για τους σκοπούς, και την ίδια την σημασία μιας μύησης, όπως και της Μαγείας γενικότερα που από αυτογνωσιακή ιεροπραξία ανέλιξης του πνεύματος, την μετατρέπει σε μια στείρα τυπολογία.
Μύηση σημαίνει το εσωτερικό ταξίδι για την συνειδητοποίηση – διαβάζοντας λοιπόν κανείς ορισμένα αρχεία στην οθόνη του υπολογιστή του, δεν συμμετέχει σε κανένα δρώμενο, παρά απομνημονεύει ψυχρές έννοιες και σημεία που ελάχιστη αξία έχουν στην καθημερινότητα, γιατί αντιμετωπίζονται ως εγκεφαλικοί κώδικες παρά ως συμβολικές παραστάσεις των όσων συμβαίνουν στην ζωή μας.

(3) Το Internet Αυξάνει την Μοναχικότητα
Θα ήθελα να δώσετε ιδιαίτερη σημασία στο σημείο όπου αναφέρομαι στην οθόνη, και αυτό διότι εδώ εντοπίζω την τρίτη αρνητική επίδραση του internet στο occultism – μπορεί δηλαδή το διαδίκτυο να αποτελεί ένα παράθυρο στον κόσμο, η ακατάλληλη χρήση του όμως μπορεί να το μετατρέψει σ’ ένα μαύρο ναρκισσιστικό καθρέπτη για τους νεαρούς (υποψήφιους και μη) μάγους!
Αναλογιστείτε για λίγο τις εκατοντάδες ώρες που περνάμε μπροστά στην οθόνη συνομιλώντας όχι με ανθρώπους αλλά με είδωλα. Με αναπαραστάσεις ατόμων που χρωματίζουμε με βάση τι δικές μας επιθυμίες που προβάλουμε ασυνείδητα.
Η συνεχής ιντερνετική αλληλοεπίδραση λοιπόν μπορεί να αλλοιώσει την κοινωνική δεξιότητα του ατόμου, προκαλώντας αισθήματα και συμπεριφορές αποξένωσης.
Μπροστά σε τέτοιες περιπτώσεις, πως μπορεί να οικοδομηθεί η ομαδική ταυτότητα και η υγιής αλληλοεπίδραση μεταξύ των μελών ενός ψηφιακού coven όπως τόσα και τόσα έχουν ιδρυθεί τα τελευταία χρόνια;
Βέβαια, δεν είναι λίγοι εκείνοι που πιστεύουν πως το μαγικό μονοπάτι πρέπει να είναι μοναχικό. Και ως ένα βαθμό αυτό ισχύει. Η συμμετοχή όμως σε μια actual ομάδα έχει περισσότερα οφέλη, καθώς κάθε μέλος μπορεί να συμπληρώσει όπως και να συμπληρωθεί από τις εμπειρίες και το σθένος των υπολοίπων. Πόσο πετυχημένα αυτό μπορεί να συμβεί όμως μέσα από τις ψευδοσχέσης που καλλιεργούνται στα πλαίσια του εικονικού σύμπαντος;
Ευτυχώς, όλα τα παραπάνω δεν είναι ο γενικός κανόνας και ούτε ισχύουν στον ίδιο βαθμό για όλους. Το αποτέλεσμα της χρήσης του διαδικτύου από αποκρυφιστές και υποψήφιους μάγους δεν είναι πάντα κοινό, παρά καθορίζεται από τον τρόπο χρήσης και από την ιδιοσυγκρασία του εκάστοτε ατόμου.
Το ψευδαισθησιακό στοιχείο με το οποίο ενδίδετε η Μαγεία στο internet όμως, είναι κάτι το οποίο θα πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη…

(4) Η Μαγεία όπως Προβάλλεται από τα Media Φαντάζει Εύκολη και Εντυπωσιακή
Οι περισσότεροι «πνευματικοί» αναζητητές των πληκτρολογίων, έχοντας λάβει μεγάλες ποσότητες χολιγουντιανής προπαγάνδας φαντάζονται και αποζητούν την θαυματοποιία όπως και ευκολοχώνευτα διανοητικά συμπληρώματα στον ψευδοφιλοσοφικό οπτιμισμό των new age βιβλίων που έχουν κατά καιρούς συναντήσει, σε βάρος του μυστικισμού, της συστηματικής άσκησης και της ουσιαστικής ενδοσκόπησης που είναι ορισμένα από τα υψηλότερα χαρακτηριστικά της αληθινής Μαγείας!
Αντίθετα με τον fast τρόπο ζωής τον οποίο έχουμε μάθει οι περισσότεροι άνθρωποι της σύγχρονης πόλης, δεν υπάρχει fast magic. Παρόλ’ αυτά, σε κάθε γωνιά του διαδικτύου μπορεί να βρει κανείς ξόρκια και ευχές, οδηγίες και τεχνικές που στηρίζονται σε βασικές αρχές της pop psychology και σ’ αυτήν ακριβώς την ανάγκη για άμεσα και ακίνδυνα αποτελέσματα.
Η Μαγεία, έτσι όπως υπάρχει σε μεγάλο βαθμό στο διαδίκτυο είναι κομμένη και ραμμένη στις εφηβικές ανησυχίες των θεατών του Charmed και του Supernatural, και γι’ αυτό ακριβώς τον λόγο, οδηγεί σε παρεξηγήσεις, απογοητεύσεις και υπαρξιακά αδιέξοδα… αν όχι, σε ποιο επικίνδυνα μονοπάτια επιτηδείων!
Ευτυχώς όμως, τα πράγματα δεν είναι μόνο έτσι. Νωρίτερα ανέφερα πως υπάρχουν λαμπρά παραδείγματα από ιστοσελίδες και ανθρώπους που η ιντερνετική τους δράση συνδράμει σημαντικά στην σωστή ανάπτυξη και διάδοση του υγιούς αποκρυφισμού.
Ακόμη και οι δικές τους προσπάθειες όμως μπορεί να μην είναι πάντα αρκετές. Βλέπετε, η γνωριμία των νέων με την Μαγεία αποκλειστικά μέσα από τον θαυμαστό ψηφιακό κόσμο, μπορεί να αλλοιώσει δυο ακόμη σημαντικά χαρακτηριστικά…

(5) Το Υπερβατικό που «Γειώνεται» και η (ψευδό)Γνώση του Download
Αν ο απώτερος στόχος της Μαγείας είναι η Γνώση και η Επικοινωνία με το Άλλο, η μονομερής επαφή του ατόμου με τον αποκρυφισμό μέσω του διαδικτύου, μπορεί να εκκοσμικεύσει το υπερβατικό στα υλικά πλαίσια της συναινετικής μας πραγματικότητας (όπου η σχέση Εγώ – Άλλο αντικαθιστάτε από το Εγώ – Εμείς).
Αν λάβουμε υπόψη μας δε και την απουσία της εμπειρίας, ο ρασιοναλιστικός χαρακτήρας των συμβόλων ενισχύεται, απογυμνώνοντας έτσι σταδιακά την Μαγεία από τον μυστικισμό της. Με αποτέλεσμα ο κυβερνοαναζητής να φτάνει μέχρι εκεί που τον οδηγούν οι μηχανές αναζήτησης, καταλήγοντας στην ψευδαίσθηση πως η λήψη της πληροφορίας ισοδυναμεί με την κατανόηση της.
Μπορεί λοιπόν το διαδίκτυο να αναμεταδίδει βαθυστόχαστες έννοιες και υπερκοσμικά δεδομένα, να αποτελεί μια (σχεδόν) αντιπροσωπευτική αντανάκλαση της καλειδοσκοπικής δυναμικής υπόστασης που έχει το σύμπαν, αλλά πόσοι πραγματικά το αντιλαμβάνονται έτσι; Πόσοι αληθινά υπερβαίνουν ή χειρίζονται τις οριζόντιες σχέσεις των (ιντερνετικών) συνδέσεων προς χάρη της κάθετης επαφής με τα ανώτερα πλάνα;
Αντίθετα, η ιντερνετική φιλοσοφία δεν στηρίζεται στην Δελφική ανάγκη για αναζήτηση του Εαυτού μέσα στον άνθρωπο, αλλά έμμεσα αναπτύσσει την αίσθηση στον χρήστη πως η γνώση θα επέλθει κάποια στιγμή, αργότερα, από το upload ενός εξωτερικού παράγοντα (έναν άλλο χρήστη) όταν ο ίδιος το μόνο που πρέπει να κάνει, είναι ένα κλικ με το ποντίκι του…

Αναζητώντας το Θείο Μέσω της Τεχνομαγείας
Κλείνοντας, πολλοί θα θέλουν μάλλον να επισημάνουν πως η σχέση μας με το internet μπορεί να μας επηρεάζει με ακόμη βαθύτερους τρόπους. Ασφαλώς! Πιστεύω πως πιο ειδικοί από εμένα μπορούν ή έχουν ήδη ανιχνεύσει τις προεκτάσεις του δικτύου πληροφόρησης στην μεταφυσική μας σκέψη.
Από την άλλη, πολλοί μπορεί να σχολιάσουν πως αντίστοιχες αναλύσεις είναι υπερβολικές ή απλά ασήμαντες μπροστά στα τιτάνια οφέλη που προσφέρει η τεχνολογία.
Διαφωνώ κάθετα στην κριτική περί υπερβολής, καθώς ως πνευματικά (spiritual) όντα που είμαστε, είναι λογικό να διαβάζουμε μεταφυσικά και το διαδίκτυο.
Όσον αφορά τα οφέλη… ορισμένα από αυτά αν και ακόμη μοιάζουν μακρινά, πιστεύω πως αποτελούν αναπόφευκτος μονόδρομος, όπως για παράδειγμα η ημέρα της Μοναδικότητας (Singularity) και της Ψηφιακής Ανάληψης (Digital Rapture) όπου μηχανή και άνθρωπος θα προσμιχθούν σε μια καινούργια οντότητα.
Βέβαια, μια τέτοια εξέλιξη δεν θα είναι εύκολη και ούτε χωρίς λάθη. Ένα από αυτά τα εμπόδια για παράδειγμα αποτελεί το Τρανσχιουμανιστικό κίνημα που στην υπάρχουσα μορφή του τουλάχιστον, μοιάζει περισσότερο να αποστρέφετε την ανθρώπινη φύση και να θυσιάζει κάθε μεταφυσική έννοια στον βωμό του υλισμού – όπως για παράδειγμα συμβαίνει με την εκκοσμίκευση του Θεού σε Αrtilect, από τον καθηγητή Dr Hugo de Garis…
Αντίθετα, οφείλουμε να κατανοήσουμε πρώτα τον άνθρωπο για να μπορέσουμε να πλοηγηθούμε ενσυνείδητα στο συνεχές ρεύμα της Εξέλιξης. Θα πρέπει να ορίζουμε το άτομο σε σχέση με το Υπερβατικό από την στιγμή που η ίδια η μυστικιστική εμπειρία επιβεβαιώνει την σημασία του Άλλου στην ανθρώπινη ανάπτυξη.
Γι’ αυτό λοιπόν πρέπει να εργαστούμε με προσοχή και σαφή όραμα ώστε οι μελλοντικοί πρωτόπλαστοι αυτής της νέας γενιάς μετά-ανθρώπων να λάβουν τις καλύτερες ιδιότητες των προγόνων τους: την ανθρώπινη πνευματικότητα και την ακρίβεια της μηχανής.
Ίσως έτσι, το όνειρο των φουτουριστών σήμερα, να γίνει πράξη αύριο και η Τεχνομαγεία να αποτελέσει τον ύστατο εξελικτικό καταλύτη για το είδος μας, διευρύνοντας τους αντιληπτικούς και γνωστικούς μας ορίζοντες για να επιτευχθεί πιο δυνατή η ένωση με τα ανώτερα πεδία των θεών.
Μέχρι να συμβούν όμως όλα αυτά, ας πλοηγούμαστε στο internet έχοντας συνείδηση πως είναι απλά ένα βοηθητικό εργαλείο για το αληθινό κόσμο των Μυστηρίων που βρίσκεται μέσα μας, εκεί έξω, και παντού.

Related Posts

Tags

Share This

5 Comments

  1. Γιώργος Ιωαννίδης

    σχόλιο από Facebook

    Pepi Pepoula
    παρα πολυ ενημερωτικο και μελετημενο άρθρο!!!! 🙂 σευχαριστουμε για όλες αυτες τις πληροφοριες ειδικα για τα ταγματα τα οποια δεν εχουν γεωγραφικο μερος και αληθινες συναντησεις δεν το γνωριζα όπως και πολλα άλλα.Μου αρεσε πολλα like!

  2. Γιώργος Ιωαννίδης

    σχόλιο από Facebook

    Ermhs Smaragdenios Pinakas
    Πολυ καλο άρθρο . Και πραγματικα σας ευχαριστω για την δημοσιευση του , καθώς δεν μπορέσαμε ολοι να παραστουμαι την ημερίδα ….

    Και θίγονται καποια ζητήματα που πραγματικα επρεπε καποιος να αναφερη , καθος πολλοι (και μαλιστα νεας ηλικιας) δεν λενε να τα καταλαβουν .

  3. Γιώργος Ιωαννίδης

    σχόλιο από Facebook

    Christina Savvani
    Μου άρεσε η ομιλία και οι θέσεις σου Γιώργο, με μικρές διαφωνίες ωστόσο. Μπράβο.

  4. Γιώργος Ιωαννίδης

    Σ’ευχαριστω πολυ :))) θα με ενδιέφερε να ακούσω τις σκέψεις σου… Υποθέτω πως αφορά το κομμάτι περί τεχνομαγειας! Σωστά;

  5. Γιώργος Ιωαννίδης

    σχόλιο από Facebook

    Christina Savvani
    Ε, σωστά! :-)))
    Σε πρώτη ευκαιρία. Πάντως στα περισσότερα συμφωνώ.