Η Διδασκαλία της Αφύπνισης από τον Julius Evola

18/05/10 by

Ένα εξαιρετικά σημαντικό βιβλίο μόλις κυκλοφόρησε στην χώρα μας. Σημαντικό διότι συμπληρώνει μια αδίκως περιορισμένη βιβλιογραφία, αλλά και γιατί έρχεται σε μια εποχή που η Ελλάδα έχει ανάγκη από ανθρώπους που μπορούν να μας εμπνεύσουν με την διορατικότητα τους.
Μια τέτοια προσωπικότητα είναι ο ιταλός λόγιος Julius Evola. Μέχρι σήμερα λοιπόν, είχαμε την δυνατότητα να διαβάσουμε μονάχα τρία από τα δεκάδες έργα του, αριθμός που συμπληρώνεται με ένα ακόμη αξιόλογο τίτλο. Πρόκειται για το Διδασκαλία της Αφυπνίσεως (La Dottrina del Risveglio, 1943) που κυκλοφορεί σε ιδιωτική έκδοση (μια αξιέπαινη πρωτοβουλία) από τον ίδιο το μεταφραστή του, τον Κωνσταντίνο Μαλεβίτη.
Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου, διαβάζω τα εξής:
Ένας από τους σημαντικότερους φιλοσόφους της σύγχρονης εποχής, ο Julius Evola (1898-1974), είναι ίσως ο βασικότερος εκφραστής της Εσωτερικής Παράδοσης. Τον αριστοκρατικό, εσωτερικό και ηρωικό τρόπο ζωής τον οποίο ακολούθησε συνοδεύουν μία σειρά εργασιών ανάμεσα στις οποίες συγκαταλέγεται και το παρόν βιβλίο.
Στη Διδασκαλία της Αφυπνίσεως ο Evola υπεισέρχεται σε μία έξοχη ανάλυση των ιερών κειμένων Pali του αρχέγονου Βουδισμού τα οποία αντικατοπτρίζουν το πολιτιστικό, μεταφυσικό και υπερβατικό περιεχόμενο της εν λόγω ανατολικής παράδοσης.
Πρόκειται για μία διδασκαλία η οποία απευθυνόμενη σε μία ελίτ ασκητών πνευματικής ευγένειας, κατευθύνεται κόντρα στο ρεύμα, αόρατη για τον περισσότερο κόσμο και τους κοινούς θνητούς που ζουν στη σκιά της άγνοιας.
Ο Βουδισμός ιδιαίτερα στην πρωταρχική του μορφή αποστασιοποιείται του οτιδήποτε θυμίζει θρησκεία, μυστικισμό ή χαρακτηρίζεται από τις έννοιες της πίστης, της αφοσίωσης, της δογματικής ακαμψίας και του προσηλυτισμού.
Αντίθετα, εξυψώνεται ο ασκητισμός ως προς την αυθεντική του σημασία δηλαδή αυτή της πρακτικής εξάσκησης, της πειθαρχίας και της εκμάθησης.
Παράλληλα εκθειάζεται η αυτοσυγκέντρωση, η δύναμη της θελήσεως, ο έλεγχος της σκέψης και του νου, η ηθική συμπεριφορά, ο μοναχισμός.
Εkattam monam akkhatam – Η μοναξιά είναι σοφία. Εκείνος ο οποίος είναι μόνος θα ανακαλύψει ότι είναι χαρούμενος, άρχοντας του εαυτού του, τεχνίτης του προσωπικού του πεπρωμένου.
Ο άνθρωπος έρχεται σε αντιπαράθεση με τον ίδιο του τον εαυτό και την εξαρτημένη φύση της ύπαρξής του. Μπαίνει σε μία μάχη καθημερινή, χωρίς ανακωχή, σε έναν ηρωικό αγώνα πνευματικού είδους. Προτιμάει να πεθάνει μαχόμενος για την πραγμάτωση της ύστατης κορύφωσης, παρά να ζει νικημένος. Περπατάει το μονοπάτι της αφυπνίσεως, κατευθυνόμενος προς τη φώτιση. Το μόνο που έχει πλέον σημασία είναι η κάθε στιγμή. Έχει αποκτήσει έλεγχο επί του εαυτού του, διακατέχεται από επίγνωση, γαλήνη, αταραξία και αξιοπρέπεια. Κatam karaniyam – Θα γίνει αυτό που ήταν να γίνει.

Περισσότερες πληροφορίες για το εν λόγω έργο, θα βρείτε εδώ.

Related Posts

Tags

Share This

27 Comments

  1. Γιώργος Ιωαννίδης

    Όσοι ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα για την ζωή και το έργο του Evola, μπορούν να αναζητήσουν το σχετικό άρθρο που είχα δημοσιεύσει στο περιοδικό Άβατον, τ. 55 (Νοέμβριος, 2005)

  2. Γιώργος Ιωαννίδης

    Σχόλιο από το Facebook

    Kallilas Nikos
    ο Evola δεν ήταν αυτός που υποστήριξε τον Φασισμό την εποχή του Μουσολίνι?

  3. Γιώργος Ιωαννίδης

    Σχόλιο από το Facebook

    Vasilis Scheidt
    Αν και συνδέθηκε με την Αρειανική-Ναζιστική φιλοσοφία, το έργο του είναι πιό βαθύ και μπορώ να το συγκρίνω μόνο με τα έργα του Νίτσε και την Ασκητική του Καζαντζάκη.

  4. Γιώργος Ιωαννίδης

    Σχόλιο από το Facebook

    Vasilis Scheidt
    Ένας άνθρωπος σαν τον Έβολα ήταν φυσικό να γοητευτεί από την προσωπικότητα του Μουσολίνι, χωρίς αυτό να σημαίνει πως στην ουσία υποστήριζε τον Φασισμό. Αν διαβάσεις προσεχτικά το έργο του θα καταλάβεις τι εννοώ. Με τον ίδο τρόπο θα μπορούσε να εμπνευστεί και από τον Γκάντι, τον Εντ Γούντ, τον Λεωνίδα της Σπάρτης κ.ο.κ.
    Και ανάλογα θα μπορούσε να εμπνεύσει όλους τους παραπάνω..

  5. Γιώργος Ιωαννίδης

    Σχόλιο από το Facebook

    Aris Seirios
    Ο Έβολα είναι τόσο βαθύς φιλόσοφος που θα είναι κρίμα -λόγω συγκυριών- τη σκέψη του να την οικειοποιηθεί και να τη καρπωθεί ο φασισμός. Και δυστυχώς αυτό γίνεται σήμερα και με τον Έβολα και με άλλους σπουδαίους φιλοσόφους και λογοτέχνες (π.χ. Σελίν, Έζρα Πάουντ, Α.Ρόζενμπεργκ και πολλούς άλλους).

  6. Γιώργος Ιωαννίδης

    Σχόλιο από το Facebook

    Kallilas Nikos
    Παιδιά, γενικολογούμε…τελικά ο Έβολα όχι μόνο τάχθηκε υπερ του Φασισμού αλλά τον βοήθησε κιόλας με γραπτά του και διάφορες άλλες κινήσεις του (μέχρι επίσκεψη στην Ναζιστική Γερμανία έκανε)…όπως επίσης το παράδοξο της υπόθεσης ήταν πως γοητεύτηκε από την προσωπίκοτητα (?!) του Μουσολίνι…ειδικά όταν υπάρχουν μαρτυρίες ιστορικών της εποχής που λένε πως ο Μουσολίνι μόνο προσωπίκοτητα και στοιχειώδες IQ δεν είχε!

  7. Γιώργος Ιωαννίδης

    Σχόλιο από το Facebook

    Vasilis Scheidt
    Και δυστυχώς αυτό ακριβώς έγινε Άρη. Με πέτρες μπορείς να χτίσεις ένα σπίτι ή να τις βάλεις σε μια σφεντόνα και να χτυπήσεις κάποιον. Είναι όλα θέμα επιλογής πως θα τα χειριστείς και θα τα αξιοποιήσεις…

  8. Γιώργος Ιωαννίδης

    Σχόλιο από το Facebook

    Aris Seirios
    Συγγνώμη φίλε Νίκο, δε σε γνωρίζω, καλησπέρα. Έχεις διαβάσει Σελίν; Ο Σελίν επίσης τάχθηκε υπέρ του φασισμού και τον βοήθησε. Αν διαβάσεις ένα έργο του όμως είμαι σίγουρος πως θα μείνεις άναυδος από την φιλοσοφική του σκέψη. (η προτροπή είναι κατ' αρχάς ρητορική διότι μπορεί να έχεις ήδη διαβάσει έργα του). Το ίδιο και με την ποίηση του Πάουντ. Ο Πάουντ έκανε ραδιοφωνικές εκπομπές υπέρ του Μουσολίνι. Νομίζω ότι κάθε προσωπικότητα πρέπει να την κρίνουμε λαμβάνοντας υπ' όψιν τα δεδομένα της εποχής και όχι με τις διαμορφωμένες σε μας αντιλήψεις. Με την ίδι αλογική θα μπορούσαμ εν ακαταδικάσουμε τον Πλάτωνα ή τον Αριστοτέλη ή τον Ευρυπίδη κ.ο.κ. Καταλαβαίνει τι θέλω να πω…

  9. Γιώργος Ιωαννίδης

    Σχόλιο από το Facebook

    Vasilis Scheidt
    Ο 'Εβολα γοητεύτηκε από τον αέρα επιβολής και την αποφασιστικότητα του Μουσολίνι, όχι από τις γνώσεις του. Για τον ίδιο λόγο επισκέφθηκε και τον Χίτλερ, σε μια εποχή ταραγμένη, γεμάτη αντιφάσεις. Από την μια πλευρά ο αυταρχισμός του Άξονα, από την άλλη οι ελευθερες οικονομίες και ο ανερχόμενος καπιταλισμός των ΗΠΑ και της Μ. Βρετανίας. Για έναν λόγιο σαν τον Έβολα, ήταν προσβολή η κατάργηση των παλαιών αξιών που πρέσβευαν οι 2 τελευταίες χώρες και το μόνο καταφύγιο που έβλεπε ήταν να προσφύγει σε μια -επίπλαστη έστω-φιλοσοφική ομπρέλα που προσέφερε ο Ναζισμός. Αλλά μην νομίζεις πως αργότερα δεν κατάλαβε την πλάνη του. Είχε όμως την ανάγκη να νιώσει πως κάποιοι εκτιμούν το έργο του και τις αξίες του και αυτό του το προσέφεραν απλόχερα οι δικτάτορες εκείνης της εποχής, με αντάλλαγμα φυσικά την υποστήριξη του. Ήταν όμως υπεράνω όλων αυτών των φρικαλεοτήτων που διεπράχθησαν και κανείς δεν μπορεί να καταλογίσει σε έναν λόγιο του ύψους του κακές προθέσεις.
    Ήταν ένας γεράκος που έβλεπε τον Παλαιό Κόσμο να σβήνει και έκανε μια απελπισμένη προσπάθεια να αντισταθεί. Έστω κι αν τελικά χρειάστηκε να συμμαχήσει με τον Διάβολο…

  10. Γιώργος Ιωαννίδης

    Σχόλιο από Facebook

    Kallilas Nikos
    Φίλε Άρη καλησπέρα,
    βασικά δεν έχω διαβάσει Σελίν και τώρα μάλιστα που με πληροφόρησες πως ήταν "φωτισμένο" φασιστοειδές, δεν έχω καμία όρεξη να τον διαβάσω.
    Καταλαβαίνω πολύ καλά τι θέλεις να πεις αλλά από την άλλη μην ξεχνάς πως μπορεί εκείνοι σαν άνθρωποι να βίωναν μια άλλη πραγματικότητα ή εποχή, μα κι εγώ από την πλευρά μου (δεδομένου πως υπάρχει εξέλιξη και πάντοτε προχωράμε προς τα μπρος με οδηγό φυσικά και τα λάθη του παρελθόντος) βιώνω μια άλλη πραγματικότητα που μου λέει πως δεν έχω τίποτα να θαυμάσω σε άτομα που περπάτησαν την Αριστερή Ατραπό και πήραν και τόσο κοσμάκη στον λαιμό τους με φόντο την Πνευματικότητα.

  11. Γιώργος Ιωαννίδης

    Σχόλιο από Facebook

    Aris Seirios
    Σε κάθε περίπτωση είναι δικαίωμα και επιλογή σου. Συγγνώμη αν σε προσέβαλα με κάτι…

  12. Γιώργος Ιωαννίδης

    Σχόλιο από Facebook

    Kallilas Nikos
    @Vasili,
    προσωπικά θεωρώ ακριβώς το αντίθετο…δηλαδή όλοι αυτοί οι Εσωτεριστές που τάχθηκαν με τον Άξονα, όχι μόνο δεν έπεσαν θύματα της εποχής αλλά υπήρξαν και αρχιτέκτονες της Θεωρητικής βάσης των φασιστικών καθεστώτων…πχ. ο Χίτλερ αποτάνθηκε σε άλλα πρόσωπα για να ντύσει ιδεολογικά και αποκρυσφιστικά το Γ' Ραιχ…το ίδιο έκανε και ο Μουσολίνι

  13. Γιώργος Ιωαννίδης

    Σχόλιο από Facebook

    Kallilas Nikos
    @Aris,
    καμία σχέση…δεν προσεβλήθει…αλλά προτιμώ, ας πούμε, τον Κρισναμούρτι που αποκύρηξε ακόμη και τον ίδιο τον εαυτό του ενάντια στο γενικότερο πνεύμα της εποχής παρά κάποιους άλλους που αν μη τι άλλο μπέρδεψαν τα μπούτια τους και εντεταλμένα άσκησαν εξουσίες μέσω Στοών και πολιτικής 🙂

  14. Γιώργος Ιωαννίδης

    Σχόλιο από Facebook

    Dimitris Marantidis
    γοητεύτηκε απο τον Μουσολίνι;Και που πήγε η εσωτερική γνώση και η φώτιση;Περίπατο;

    Πέσμου τα γόητρα σου να σου πω ποιος είσαι..

  15. Γιώργος Ιωαννίδης

    Σχόλιο από Facebook

    Kallilas Nikos
    Συμφωνώ με τον Δημήτρη… 🙂

  16. Γιώργος Ιωαννίδης

    Σχόλιο από Facebook

    Sasha Non Serviat
    Βάσει ογκώδους τεκμηρίωσης ο Νίκος έχει απόλυτο δίκιο. Πράγματι ο Εβόλα έγραψε εντυπωσιακά πράγματα για πολλές πτυχές του αποκρυφισμού, αλλά το μεγαλύτερο μέρος του έργου του αφορά τις κοινωνικοπολιτικές του πεποιθήσεις όπως ακριβώς τα θέτει παραπάνω ο Νίκος. Παρ'ότι το έργο του έχει μεγάλο ενδιαφέρον από "ακαδημαϊκής" απόψεως, είναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ να προταθεί χωρίς τα συμφραζόμενα σε "αρχάριους αναζητητές" καθ'ότι έυκολα μπορεί να στρεβλώσει την αντίληψή τους για το τί θα πει αποκρυφισμός…. συμβάλλοντας στην υπάρχουσα παραπληροφόρηση και ημιμάθεια που ήδη μαστίζει το χώρο.

    Λυπάμαι Γίωργο και Βασίλη, αλλά δεν γίνεται ρεαλιστικά να προτείνουμε τον Εβόλα ως "βασικότερο εκφραστή της Εσωτερτικής παράδοσης" ούτε να τον συγκρίνουμε με τον Νίτσε τη στιγμή που το έργο του Νίτσε πράγματι οικειοποιήθηκε από τους Ναζί μετά θάνατον, αλλά ο Εβόλα στήριξε ενεργά το κίνημά τους. Αν αυτό πρόκειται για "αριστοκρατικό και ηρωικό τρόπο ζωής" τότε αλλοίμονό μας.

    Αυτό μεταξύ μας μπορούμε να το κατανοήσουμε – ο ανυποψίαστος αναγνώστης μπορεί να παρεμηνεύσει πολύ άσχημα τόσο το περιεχόμενο, όσο και την προτροπή σε ανάγνωση – εκτός αν συνοδεύεται από μια ισορροπημένη αξιολόγηση των συμφραζομένων του έργου του συγκεκριμένου συγγραφέα.

  17. Γιώργος Ιωαννίδης

    Σχόλιο από Facebook

    Christos Pandion Panopoulos
    Ο μουσολίνι γοήτευσε τον Έβολα; Μάλλον το αντίθετο εγινε και γι αυτό κλήθηκε να γράψει το "φυλετικό" δόγμα των Ιταλών. Και το οτι αρκετοί "διανοητές" ( και αποκρυφιστές κτλ ) έκλειναν προς τον άξονα εξηγειται κάλλιστα απο το γεγονός πως οι εναλλακτικές γι αυτούς ( Ιμπεριαλισμός/καπιταλισμός της Αμερικής – Σοβιέτ ) σε ιδεολογικό επίπεδο ήταν άκρα αντίθετα. Πολύ απλά στην 3 εναλακτική πολλοί απο αυτούς εναπόθεσαν τις ελπίδες τους για μια ουσιαστική αλλαγή η οποία βέβαια δεν τους έκατσε. Υποθέτω πως αρκετοί υποστήριξαν με κείμενα τα καθεστώτα αυτά απλά γιατί τους φαίνονταν χειρότερα τα άλλα.

  18. Γιώργος Ιωαννίδης

    Σχόλιο από Facebook

    Agartha Existe
    Ο ίδιος ο Έβολα στην συνέχεια της πορείας του, αποκύρηξε ξεκάθαρα και εναντιώθηκε στον Φασισμό όπως εξελίχθηκε.

    Εν πάσι περί πτώση όμως δεν μπορούμε να τα κρίνουμε όλα με βάση του τι έκαναν κάποιοι ανισόρροποι άνθρωποι (άν και στην κοσμική κλίμακα όλα συντελούν με τον τρόπο τους στην αρμονία). Όταν μάλιστα ο πυρήνας αυτών των "φιλοσόφων" αναφέρεται στο Υπερανθρώπινο επίπεδο. Το άν εμείς τώρα αρνούμαστε ότι υπάρχει κάτι τέτοιο ή όχι, είναι δικό μας θέμα και αυτό δεν έχει να κάνει με την ίδια την φιλοσοφική διάσταση αυτών των ανθρώπων αλλα πώς εμείς εξισώνουμε στην δική μας προοπτική αυτά τα έργα.

    Μα τί νομίζουν μερικοί ότι ο Εσωτερισμός έχει να κάνει τόσο πολύ με το "κατηχητικό" της ηθικής μας; Είναι βαθιά νυχτωμένοι, όσοι το νομίζουν αυτό, και ούτε η Παράδοση έχει καμιά ανάγκη απο τέτοιου είδους "επιταγές".

    Φυσικά και ο Έβολα για να εκτιμηθεί στην σωστή του διάσταση θα πρέπει να έχουμε τελείως διαφορετική λογική απο αυτή που προσεγγίζουμε τους περισσότερους φιλοσόφους. Αν αυτό δεν κατανοηθεί θα έρχονται και οι ανάλογες παρανοήσεις.

    Και κάτι άλλο, τέτοιοι άνθρωποι έχουν ξεφύγει απο το επίπεδο των ιδεών, σε τέτοιο σημείο, που ιδέες όπως δημοκρατία, ισότητα, ελευθερία (όπως την εννοούμε) και ανθρωπισμός, τους αφήνουν παγερά αδιάφορους ως και Α – παθης.
    (Το ίδιο ισχύει και για τον Πάουντ που αναφέρθηκε)

    Λοιπόν, έτσι έχουν τα πράγματα καλώς ή κακώς. Είτε μας αρέσει αυτό είτε όχι. Εδώ δεν υπάρχουν μεσοβέζικα πράγματα. Οι άνθρωποι αυτοί έχουν μια συγκεκριμένη και απόλυτη λογική . Που μάλιστα είναι και μια πολύ παράξενη ή και "τρομακτική" λογική. Είτε το δεχόμαστε αυτό με δυσκολία και όσο μπορούμε να το καταλάβουμε και χωνέψουμε, είτε δεν το δεχόμαστε και τους αποκαλούμε ακροδεξιούς, φασίστες ή ότι άλλο.

    Όλα τα άλλα είναι "άλλα λόγια να αγαπιόμαστε".

  19. Γιώργος Ιωαννίδης

    Σχόλιο από Facebook

    Vasilis Scheidt
    Θα συμφωνήσω με το παραπάνω κείμενο, όπως και εν μέρει με την Sasha. Για να αντιληφθείς τους στοχασμούς του Έβολα, πρέπει να έχεις εντρυφήσει στον Δυτικό Εσωτερισμό και Συμβολισμό, να έχεις αποδεχτεί τον ηρωίκο τρόπο ζωής (και το κόστος του) καθώς και τα υψηλότερα ιδανικά που απορρέουν από το έργο του.
    Θα επιμείνω πως ο Έβολα βρέθηκε σε μια περίεργη εποχή που ο αποκρυφισμός με την πολιτική είχαν συνδεθεί στενά (σε καμία άλλη περίοδο της Ιστορίας δεν πρόκειται να παρατηρήσουμε αυτό το φαινόμενο) και ο δικός του ρόλος (όπως τον είχε αποδεχτεί ο ίδιος) ήταν να εμποτίσει με τα υψηλά ιδανικά του ένα κίνημα που -σύμφωνα με όσα του είχαν δώσει να καταλάβει- θα επέστρεφε στις παραδοσιακές αξίες και θα έδινε στον κόσμο ένα όραμα για ένα μέλλον που ο Έβολα είχε φανταστεί και προετοιμάσει όλα αυτά τα χρόνια μέσα απ΄τα κείμενα του.
    Ναι, πλανήθηκε. Χρησιμοποιήθηκε, όπως θέλετε πέστε το, αλλά αυτό δεν μπορεί να ακυρώσει την αξία του συνόλου του έργου του, ούτε να σπιλώσει ιδέες που μπορούν να εξυψώσουν το ανθρώπινο πνεύμα.
    Και θα το ξαναπώ. Με πέτρες μπορείς να χτίσεις ένα σπίτι, αλλά μπορείς και να τις βάλεις σε μια σφεντόνα για να χτυπήσεις κάποιον. Εξαρτάται πως θα τις χρησιμοποιήσεις.
    Και οι ιδέες και τα ιδανικά του Έβολα είναι -ανεξάρτητα από το πως χρησιμοποιήθηκαν κάποτε-ένα όπλο που μπορεί να εξυψώσει το ανθρώπινο πνεύμα και να ατσαλώσει ψυχές.
    Ειδικά στην εποχή μας, και περιμένοντας τις εξελίξεις που αναπόφευκτα έρχονται, είναι ιδανικό εργαλείο για να φτιάξουμε έναν καινούριο κόσμο και ένα μέλλον που όλοι κάποτε οραματιστήκαμε, αλλά ποτέ δεν μας προέκυψε…

  20. Γιώργος Ιωαννίδης

    Just for the records Sasha, το «ίσως ο βασικότερος εκφραστής της Εσωτερικής Παράδοσης» βρίσκεται στο οπισθόφυλλο του βιβλίου… :))
    Όσον αφορά για όλα τα παραπάνω, δεν θέλω να μείνω στο πολιτικό μέρος του έργου του, ούτε μπορώ να κρίνω με ακρίβεια την σχέση του με τον φασισμό (νομίζω πως Paul Furlong ή ο Nicholas Goodrick-Clarke θα μπορούσαν να ρίξουν άπλετο φως σ’ αυτό το ζήτημα) γι’ αυτό και δεν συμμετέχω στον παραπάνω διάλογο, παρόλ’ αυτά χαιρετίζω με ενθουσιασμό την έκδοση αυτού του βιβλίου, και ελπίζω σύντομα να ακολουθήσουν και άλλα, όπως οι εργασίες του ίδιου συγγραφέα για το Ιερό Δισκοπότηρο, τον Ερμητισμό και την Μαγεία.
    Η ελληνική βιβλιογραφία έχει ανάγκη από βασικά έργα, και όχι άλλο προχειρογραμμένα «βιβλία»!

  21. Γιώργος Ιωαννίδης

    Σχόλιο από Facebook

    Vasilis Scheidt
    "Η ελληνική βιβλιογραφία έχει ανάγκη από βασικά έργα, και όχι άλλο προχειρογραμμένα «βιβλία»!"
    I rest my case…

  22. Γιώργος Ιωαννίδης

    Σχόλιο από το Facebook

    Sasha Non Serviat
    Η ελληνική βιβλιογραφία έχει ανάγκη από βασικά έργα, αρκεί το αναγνωστικό κοινό να έχει την ωριμότητα, τις γνώσεις, και την κριτική ικανότητα να τα χεριριστεί. Όχι, δεν προτείνω λογοκρισία κ ελιτισμό, ούτε στιγμή μην υπονοηθεί κάτι τέτοιο. Όσοι όμως από εσάς έχετε επιρροή σε ευρύτερο κοινό, σας εκλιπαρώ να παρουσιάζετε και τα συμφραζόμενα, και μια πιο ισορροπημένη εικόνα. Ας συνοδευτεί το έργο του από κριτικές/σχολιασμούς που τοποθετούν τα πράγματα στην θέση τους. Και γιατί επιμένω; Τελευταία είδα σελίδα ακροδεξιών πεποιθήσεων κ ευρύτερης επιρροής να υμνεί τον Εβόλα ως εμπνευστή τους – είναι μεγάλος ο κίνδυνος να παρερμηνευτεί τόσο το ίδιο το έργο του όσο και η ενασχόληση μαζί του – όσο και ο ίδιος ο εσωτερισμός ως χώρος. Εδώ διεθνώς αναγνωρισμένοι ακαδημαϊκοί έχουν στιγματιστεί από την ενασχόληση με πολιτικά παρεξηγήσιμα έργα.

    Γενικότερα όμως αδυνατώ να καταλάβω γιατί θεωρείται τόσο μεγάλος "ήρωας" του εσωτερισμου τη στιγμή που υπάρχει πλήθος κειμένων διαφόρων εποχών που εκφράζουν ακριβώς τα ίδια πράγματα΄, με εξίσου ξεκάθαρο/εμπνευσμένο τρόπο, δίχως να αναμειγνύονται με τις πιο σκοτεινές πτυχές της πολιτικής.

    For the record: Δεν έχει να κάνει με "κατηχητικό ηθικής" ούτε επιταγές στην Παράδοση. Έχει να κάνει με την κριτική ικανότητα στην σφαιρική εικόνα – κι εν τω προκειμένω δσεν παρουσιάζεται σφαιρική εικόνα του εσωτερισμού, αλλά στρεβλωμένη.

  23. Γιώργος Ιωαννίδης

    Συμφωνώ απόλυτα πως πρέπει βιβλία όπως αυτό να συνοδεύονται και με περισσότερες βιβλιογραφικές και αρθρογραφικές αναλύσεις. Κάπως έτσι εμπλουτίζονται όχι μόνο οι βιβλιοθήκες μας, αλλά και η σκέψη του κόσμου αφού μαθαίνει να βλέπει τις ιδέες κριτικά, μέσα από πολλές οπτικές και απόψεις.

  24. Γιώργος Ιωαννίδης

    Dimitris Marantidis
    Agatha… οταν μιλαμε για εσωτερισμο φυσικα και δε μιλαμε για κατηχητικο ηθικής ,να σου υπενθυμίσω ομως οτι οταν καποιον δεν τον ενδιαφερει ο συνάνθρωπος και οι απόψεις του διογκώνουν το Εγω μπορει να οδηγηθεί ανετότατα στην αριστερή Ατραπό.Και στο κατω κατω της γραφης οι πράξεις μας ειναι που μας προσδιορίζουν στη ζωή και οι επιλογές μας.Ουτε οι γνώσεις σας ,ούτε καν οι απόψεις μας.Οσο για την κοσμικη κλιμακα ,επιλογες κανουμε ολοι καθημερινα και δεν ειναι δικαιολογια αυτη.Οποιος ξεχναει το ανθυρωπινο και φυσικο επιπεδο για το υπερανθρωπινο και εξιδανικευει τον " ουρανο" αποκοπτωντας τη σχεση του με τη γη μπορει ευκολα και αθελα του πολλες φορες να προβει σε πραξεις της αλλη οδου κι αυτο συμβαινει καθημερινα και συχνα σε πολλους χωρους.Ας μην αναμασαμε πραγματα που πιστευε κι ο αδολφος πριν 70 χρονια οπως " μεσοβεζικα πραγματα,αποφυγη απο το επιπεδο των ιδεων" κι αλλες ανωριμες χαριτωμενιες λες και δε θα ζησουμε πανω στον πλανητη γη με ανθρωπους γυρω μας αλλα στο Αβαλον.

  25. Γιώργος Ιωαννίδης

    Σχόλιο από Facebook

    Kallilas Nikos
    Πρώτον, χάρηκα με την συμμετοχή σε διάλογο καθώς παρακολούθησα τις απόψεις όλων. Είναι όμορφο να υπάρχει ανταλλαγή απόψεων χωρίς δογματισμούς και κολλήματα. Τις απόψεις που κράτησα περισσότερο κοντά σε μένα ήταν της Sasha και του Dimitri…να είστε καλά όλοι και φυσικά καλό είναι να ανοίγονται θέματα όπου ο καθένας μπορεί να εκφράσει ελεύθερα την άποψη του

  26. Anonymous

    Το θέμα είναι ότι ο Βαρόνος Ιούλιος Έβολα ήταν κατά των "ανθρωπίνων δικαιωμάτων" και της ισότητας, ήταν υπέρ της Ιεραρχίας των παραδόσεων των διακρίσεων και τόσων άλλων συστημάτων που έστω και η απλή συμπάθεια προς αυτά αρκεί για να σε χαρακτηρίσουν φασίστα και μισάνθρωπο ακόμα και αν δεν έχεις καμία σχέση με την περίοδο Χίτλερ-Μουσολίνι. Και για να ακριβολογούμε ο Εβολα ήταν δεκα φορες πιο "φασίστας" απο αυτούς του ηγέτες για αυτό και τους έκρινε συχνά, επειδή του φαίνονταν μικροί. Και τέλος πάντων ποιοι είστε εσείς που θα κρίνετε τις πρακτικές επιλογές τέτοιων προσώπων. Προφανώς και είδαν κάποια πιθανότητα εφαρμογής των ιδεωδών τους σε τέτοια καθεστώτα, όσο και αν σας προκαλεί δημοκρατικές φλύκταινες.

    Φιλικά

  27. Anonymous

    Αρκεί να βρούμε μέσα στην εξέγερση κατά του σύγχρονου κόσμου το απόσπασμα που λέει ότι ένας pater familia ή ένας βασιλιάς, δεν θυμάμαι ακριβώς, μπορεί να σκοτώσει χωρίς να δώσει λόγο σε κανέναν. Αυτό είναι "φασιστικότερο" του γνωστού μας φασισμού.