Ποιο είναι το Αληθινό Σύμβολο των Ιλλουμινάτι;

03/02/12 by

Είναι κανόνας πως, όταν κάτι επαναλαμβάνεται από όλους, τείνει να γίνει αναντίρρητα αποδεκτό. Κάπως έτσι συμβαίνει και με το περίφημο έμβλημα των Ιλλουμινάτι, την πυραμίδα με τον Παντεπόπτη Οφθαλμό. Μονάχα που η αλήθεια είναι εντελώς διαφορετική. Βλέπετε, δεν υπάρχει καμία ιστορική σύνδεση ανάμεσα στους Πεφωτισμένους του Weishaupt (1748-1830) και την πυραμίδα με το μάτι!
Όταν κάποτε ζήτησα τη γνώμη του Νικόλαου Λάου (που από το 2008 ηγείται την Societas Masonica Illuminatorum και πλέον σήμερα της Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος του Τάγματος των Πεφωτισμένων Ελευθεροτεκτόνων) πάνω στο θέμα αυτό, μου διευκρίνισε πως τα παραδοσιακά σύμβολα των Πεφωτισμένων ήταν «ο οφθαλμός εντός ακτινοβόλου τριγώνου, το περιστέρι που φέρει κλάδο ελιάς και παριστάνεται δίπλα στον ήλιο, και η κουκουβάγια της Παλλάδας Αθηνάς, που έχει να κάνει με το βαθμό του Αθηναίου και την απόδοση τιμής προς την κλασική ελληνική φιλοσοφία και δημοκρατική πολιτεία».
Διατηρώ αρκετές επιφυλάξεις για τα πρώτα δυο, κυρίως διότι τα μοναδικά σύμβολα που έχουν σωθεί από τους Ιλλουμινάτι είναι τρία μετάλλια και ένα λιτά εικονογραφημένο βιβλίο με την ίδια πάντα παράσταση: ένα ανοιχτό βιβλίο (με τα αρχικά P.M.C.V. δηλαδή «per me caeci vident», που σημαίνει «μέσα από μένα ο τυφλός βλέπει») και μια κουκουβάγια!
Ο οφθαλμός μέσα στο τρίγωνο είναι το Μάτι της Πρόνοιας του Θεού (ενώ το τρίγωνο παριστά την Αγία Τριάδα) και εμφανίζεται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο στη χριστιανική τέχνη αρκετούς αιώνες πριν – χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο πίνακας Δείπνο στους Εμμαούς (1525) του Jacopo Pontormo.
Αν είναι έτσι, όμως, τότε πώς έγινε αυτή η παρανόηση; Η απάντηση βρίσκεται στη Μεγάλη Σφραγίδα που κοσμεί το αμερικάνικο δολάριο! Πολλοί πιστεύουν πως η εικόνα της ημιτελούς πυραμίδας με τον Παντεπόπτη Οφθαλμό δηλώνει τη Νέα Τάξη Πραγμάτων των Ιλλουμινάτι-Ελευθεροτεκτόνων.
Στην πραγματικότητα, όμως, τα πράγματα έχουν αλλιώς! Στο συλλογικό βιβλίο Τεκτονισμός: Η Μεγαλύτερη Μυστική Αδελφότητα του Κόσμου (2009) έχω αφιερώσει στο θέμα ένα ολόκληρο κεφάλαιο, στο οποίο εξηγώ με κάθε λεπτομέρεια το ιστορικό παρασκήνιο της δημιουργίας του συγκεκριμένου συμβόλου.
Συνοπτικά, όμως, η τελική σύνθεση της Μεγάλης Σφραγίδας έγινε το 1782 από τον (όχι τέκτονα) Charles Thomson, που βασίστηκε σε ένα προσχέδιο του 1776 από τον (επίσης όχι τέκτονα) καλλιτέχνη Pierre Eugene du Simitiere. Προσέξτε τώρα: μέχρι και εκείνη την εποχή, σε καμία Στοά ή τεκτονικό έγγραφο δεν εμφανίζεται ο Παντεπόπτης Οφθαλμός. Μέχρι τουλάχιστον το 1784, οπότε ο (τέκτονας) Marquis de Lafayette δίνει στον (επίσης τέκτονα) στρατηγό George Washington ένα κεντημένο περίζωμα όπου, ανάμεσα στα υπόλοιπα τεκτονικά σύμβολα, υπήρχε ο Παντεπόπτης Οφθαλμός!
Μερικά χρόνια αργότερα, το 1797, ο Thomas Smith Webb, ο άνθρωπος που -όπως λέγεται- θεμελίωσε τον Τεκτονικό Τύπο της Υόρκης με το βιβλίο του The Freemasons Monitor, θα εισάγει τον Οφθαλμό στην τεκτονική συμβολική…
Εφόσον, λοιπόν, τα εν λόγω σύμβολα δεν είναι Τεκτονικά, αλλά ούτε ανήκουν στους Ιλλουμινάτι, γιατί σήμερα κυριαρχεί η ιδέα πως μια παράξενη μίξη αυτών των δυο ταγμάτων μπόλιασε τις αποκρυφιστικές του εικόνες στα ορόσημα ενός νέου έθνους; Ξανά η αιτία εντοπίζεται σε μια φρικτή παρεξήγηση. Βλέπετε, το 1884, ο καθηγητής του Harvard Eliot C. Norton σχολίασε για την Αμερικάνικη Σφραγίδα πως «μοιάζει με πληκτικό έμβλημα μασονικής αδελφότητας». Η παρομοίωση αυτή ήταν αρκετή για να προκαλέσει μια σειρά από ευφάνταστα σενάρια, που διακινούνται ανεξέλεγκτα μέχρι και σήμερα.

Related Posts

Tags

Share This

0 Comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. Τι Είναι και τι Δεν Είναι ο Ελευθεροτεκτονισμός | George Ioannidis official website - [...] στοιχεία που να αποδεικνύουν οτιδήποτε τέτοιο. Δείτε εδώ για παράδειγμα, την σχέση των Ιλουμινάτι με το σύμβολο [...]